throwback.goodbye 2012

 Assalamualaikum

ajari aku - anuar zain #nowplaying

hye ! it has been awhile ! hehe. actually, tak tahu nak tulis pasal apa but since 2012 dah nak sampai ke penghujung. i like to write something about it. about my life sepanjang 2012. 2012 just a great year ! my life being awesome ! this year sangat cepat masa berlalu. sekejap je. tengok tengok dah habis matriks. masuk degree and now tengah menghadap finals semester satu. see time flies soooooo fast. 




aku tinggalkan dunia matriks april lepas. honestly, rindu gila zaman belajar dekat matriks. even pack gila dengan class, assignments and tutorials aku happy je. dapat classmates yang fun gila ! class aku paling ramai lelaki, class lain lelaki setakat sorang dua je tapi kitorang ada tujuh ! heaven tak heaven kahkah. they are like my family. pagi sampai petang sama sama. serious rindu ! korang, bila nak jumpa ?!?!? :"(

and lepas aku habis matriks aku kan jadi bibik plus driver plus nanny plus tutor ekekeke sumpah bosan. masa nie rasa lambat je masa berlalu tapi tup tup result keluar. 



last june, aku pergi UK for a month. visiting my sister and abang azli. sebulan tu lah aku pergi travel satu UK, err actually takde lah satu UK. mana sempat kan. along and abang azli kerja, so weekend jelah boleh pergi jalan jalan. weekdays kerja aku duduk tepi pantai, lepak starbucks, costa takpun pergi shopping dekat town. petang petang pergi jogging sambil usha jejaka mat salleh yang jogging shirtless ekekke summer kan, so panas lah. lepas tu pergi town tunggu along and abang azli balik kerja. 

masa holiday nie, paling best masa pergi harry potter studio ! wehh all time favourite movie okay. masa nak booking ticket tu fully booked ! maybe masa tu summer plus olympic season so memang ramai gila tourists. menangis aku masa tu HAHA, yelah bukannya tiap bulan aku pergi sana. nak pergi studio tu tujuan utama aku pergi sana tahu ! lepas tu along cari ticket dekat agents, and finally jumpa !! tapi bila beli ticket dekat agent sumpah harga naik triple ! tapi aku tak kesah sebab aku nak jugak masuk ! plus bukan duit aku hihi :P

ahh rindunya dekat london, bath, bicester village, portsmouth, brighton and hove, stonehenge and etc. sedang merancang untuk pergi lagi dengan kawan kawan aku. tapi yang pasti bukan 2013, sedang kumpul duit hehe. yelah bila pergi dengan membe memang duit sendiri lah cerita dia =P tapi akan cuba cari sponsor ekekekeke.


and this is it ! my new life. dekat hutan sintok ! masih homesick ! masa mula mula masuk, aku cakap dekat diri sendiri. 4 tahun je aku kena bertahan. 4 tahun je takde life. 4 tahun je. and bila dah nak habis semester 1 nie aku stress T.T bila keluar malam, sunyi ! orang sintok memang tak keluar malam eyh ? mamak kosong, jalan gelap. padahal belum pukul 10 pun. stress sebab sunyi sangat environment dia. lama lama aku bengang HAHA.

then, aku realised yang nie plan Allah. HE knows the best for me. maybe boleh berjaya dekat sini. maybe tak akan kecewakan ibu and ayah lagi. maybe tak akan menangis bila tengok result tak macam yang disangka. maybe aku dah ditakdirkan untuk jadi kanak kanak maths yang nerd. everything happens with reason and setakat nie aku try accept life aku yang berubah 360 degree nie. well, at least im trying aite ;')


dan aku still rindu girlfriends aku. alhamdulillah masa midsem break hari tu dapat jumpa even tak complete ! diorang cakap, tak sangka life aku macam nie. dari budak manja yang tiap minggu balik rumah dari zaman sekolah and matriks. yang kalau teringin nak makan pape terus je pergi. sekarang, mana ada balik kalau tak ada cuti panjang. sekarang teringin nak makan pape just tahan je. changlun ada kfc je tahu ?!? ahh nak spicy chicken mcdeluxe ! last makan dua bulan lepas T.T 

duduk hostel sejak form one tak ada ajar aku apa apa pun untuk tak rindukan rumah, family and ibu's cooking ! T.T 

p/s : aku baru habis dua papers. 3 papers more ! then bye bye hutan sintok ! holiday bebehh =P toodles !


No comments: