oh my english !

Assalamualaikum

hari kedua puluh lima

i have been busy lately. through the tough week. so i need a break this week hehe. semalam aku bangun before pukul 10 pagi sebab nak tengok primere OH MY ENGLISH ! HAHA sanggup kan? pada hal semalam boleh je bangun lambat sebab last week sangat penat so ahad lah masa nak bermalas atas katil kan? I was so excited to know who is the teacher, yelahh before nie just iklan pasal budak budak tu je, but seriously it was superb ! sangat kelakar and at the same time you can learn how to pronounce and use the word correctly. have to admit that my english takde lah bagus mana, and i just got band 4 why nak malu kan? dah hakikat hihihi. OME nie, every sunday on channel TVIQ (610) pukul 10 pagi. jangan lupa ! =)


Di SMK Ayer Dalam, ‘Kelas 3 Merah’ terkenal sebagai kelas yang mempunyai berbagai kerenah. Tidak siapa ingin mengajar di kelas ini kerana pelajar-pelajarnya sangat nakal, suka buat bising dan keputusan akademik mereka yang terburuk dalam sekolah tersebut. Subjek yang mereka paling tidak gemar ialah Bahasa Inggeris.

Akhirnya tampil seorang guru bernama Henry Middleton, guru Bahasa Inggeris yang peramah dan optimistik. Dia dilahirkan di Malaysia tetapi dibesarkan di United Kingdom. Kaedah pengajaran Henry yang unik dan memberangsangkan telah dapat menarik perhatian pelajar dan lama-kelamaan menarik minat mereka untuk mempelajari Bahasa Inggeris.

Bolehkah pelajar-pelajar tersebut dilentur? Berapa lama Henry boleh bertahan di kelas tersebut ? Semua ini akan terjawab dalam “Oh My English” – sitcom pembelajaran yang pasti akan membuatkan anda tak kering gusi dan membantu anda menguasai Bahasa Inggeris!


the teachers :


Puan Hajar. Encik Mohd Salleh and Mr Henry Middleton

the gardener :


Pak Sham

the students :


Azlin, Anusha and Faiza



Jibam, Farouk and Syafiq



See Yew Soon, Mazlee and Faiz

p/s ; minggu nie minggu nak berehat ! hoho toodles !






4 comments:

Prince of Noob said...

mesti lawak cerita ni... tgk iklan je dah lawak... done follow - Noob

Atiqah Fadzil said...

Izara aishah ? woaaaaa mcm best ! nk tgk !

diyanah dzai said...

noob : aahh lawak ! ;)

diyanah dzai said...

atiqaa : izara comel gilaa dlm cerita nie. try tengok ! ;)