istikharah

Assalamualaikum

well, hidup nie tak semestinya senang memanjang. kadang kadang berliku je jalan hidup kita nie kan. aku rasa aku punya journey dalam menuntut ilmu nie payah sikit lah. hmm takde rezeki kot nak buat degree accounting. entah lah. mungkin memang takdir hidup aku nie jadi budak maths hiks. well, dah habis first year dah pun even azab buat maths nie lain sikit dari akaun. ahh apahal entah susah sangat. 

sebab aku tak pernah ikhlas kot. setahun dah tapi aku macam nie jugak. tak tau lah result macam mana finals haritu kan. tak sepenuh hati macam masa dekat matriks. dulu masa masuk matriks azam lain macam sikit sebab nak start a new life lah konon. menyesal main main masa spm. target lepas matriks nak sambung accounting tapi takde rezeki pulak. 

thats why. aku tak pernah ikhlas and fokus study. alahai apahal entah tak terima hakikat. honestly aku memang tak study pun. asal lepas. asal lulus. okay kot. sebab tu result semester satu haritu macam hapa je. orang lain dean list, aku mampu capai apa yang aku rasa okay. asal tak teruk sangat tapi memang drop lah kan. tapi tak sedih pun. dulu masa matriks, tak straight A's pun macam hapa je feeling dia. hmm hmm

nak teruskan dengan maths or tukar accounting ? ibu suruh istikharah. its never too late yknow ? mungkin bulan yang mulia nie aku dapat tetapkan hati aku. ikhlaskan hati aku. atau pun memang susah sikit kot nak capai apa yang aku nak dalam hidup nie. mungkin hidup aku tak sesenang orang lain yang dah memang nampak jalannya. aku punya jalan terlindung sikit kot. 


“In the end that was the choice you made, and it doesn't matter how hard it was to make it. It matters that you did.”

p/s; ohh btw, the royal baby has arrived and its a boy ! its a king again duhh hiks. toodles ! 


No comments: