dulu dan sekarang

Assalamualaikum

DULU


bangun pagi terus mandi then solat Subuh. takde istilah Subuh gajah.

lepas tu breakfast sambil bergossip dekat DM, bila dah sedar diri tu dah lambat baru nak terhegeh hegeh pergi sekolah. takut kena berdiri depan perhimpunan and then kena rotan -.-

habis perhimpunan masuk kelas terus start belajar. before tu mesti singgah office nak tengok notice board, cikgu mana yang tak datang HAHA means, malas nak belajar =p

habis sekolah terus berebut dan berlari lari pergi DM nak lunch takut makanan habis, masa tu takde istilah nak control ayu or macho kihkihkih. bila makan, mesti bergossip lagi, tengok orang tu mengumpat. orang nie pun nak mengumpat. siapa yang lalu depan aku mesti jadi bahan umpatan lahhh, astaghfirullah banyaknya dosa T.T

habis lunch pergi surau, niat nak solat Zuhur then terus naik kelas balik nak study. tapi mesti tak jadi hee. lepas solat mesti baring, tidur zZz bangun je dah azan Asar haha.

lepas Asar, pegi kolah nak mandi ramai ramai. kolah tengah tengah tu adalah kolah FORM 5 harap maklum. kalau ada junior cop mesti kena campak, kah kah kah jahat gila.

lepas mandi, pergi DM nak dinner pulak sambil tengok astro ria cerita indon. aku tak faham, sampai DM mesti nak bergossip =D

Maghrib berjemaah, dengan suara imam yang sedap dan form 5 mesti saf depan sekali, bawah kipas adalah tempat aku.

prep malam, habis buat homework mesti merayau pergi kelas lain, takpun buat kecoh dekat kelas sendiri. tak bagi orang lain study kah kah kah =p habis prep, solat Isya' pulak. tapi tak jemaah lahh, budak lelaki lambat sangat so aku solat sendiri sebab nak balik dorm awal. supper kadang kadang je. diet kan HAHA =D

haihh, dulu semuanya dah teratur. i mean 5 tahun hidup macam tu, dah biasa lahh kan. cikgu suap je semua benda. kawan pun ramai, weekend parent datang T.T rindu.

SEKARANG

bangun pagi tak mandi dulu terus solat Subuh. tu pun Subuh gajah jugak -.-

takde masa nak breakfast, minum air kotak atau makan biskut sambil jalan laju laju pergi kelas. tu pun dah lebih dari pukul 8 pagi. masuk kelas sengih sengih terus duduk sebab lecturer mesti datang awal dari aku.

break pukul 1 pm tu mesti aku balik bilik nak tidur, takde nak lunch sebab aku perlu tenaga untuk kelas petang tu hehehe.

habis kelas pukul 4 petang terus pergi kafe, lapar kot sambil bergossip dengan classmates. haihh asal tempat makan mesti nak bergossip kan then naik bilik nak solat Asar dan berehat rehat.

lepas Maghrib, bukak buku study. takpun siapkan semua tutorial. tapi kalau ada makhluk Allah datang bilik aku ajak pergi koop or kafe, mesti pukul 11 malam baru aku balik bilik. dan tak jadi study haha.

before 1 pagi aku mesti aku tengah iron baju dan siapkan buku buku untuk kelas esok, sebab aku mesti bangun lambat hihihihi. tidur awal, bangun lambat jugak kan ;p

hmmm, weekend takdenya parent nak datang. kalau tak balik, memang aku merayau lahh dengan membe membe aku. nak balik pun mesti balik sendiri -.- sedih tauuu

p/s; ohh yee speaking MUET aku dah semalam ! senang lah jugak =) hope okayy lahh examiners tu bagi markah aku. toodles !

No comments: