cuba bayangkan...

Assalamualaikum darlings =)

korang tau kan yang aku nie, gadis lepasan SPM 2010 dan masih menuggu tawaran IPTA? tau tak? kalau tak tau, buat buat lahh tau yee ;) suatu masa dahulu, masa result belum keluar ecehh ayat baku siot, ermm BM saya A+ HAHA  ibu kesayangan aku suruh aku apply jadi cikgu, dan sebagai anak yang baik serta menurut kata. aku pun apply lahh dan gagah kan kaki untuk beli num pin dekat BSN tu. so, semua urusan pun dah selesai lahh kan, puas lahh hati ibuku itu. kalau tak, tiap hari dia akan cakap benda yang sama. ohh tak larat aku nak dengar

tapi kan, korang cuba bayangkan aku jadi cikgu. especially BFF, CLASSMATES, SCHOOLMATES dan DORMMATES aku. korang boleh bayangkan tak aku jadi cikgu?



agak agak boleh tak jadi macam nie? cikgu yang penyayang dan lemah lembut. HAHA oke, aku nak gelak jap ;)


atau pun dapat award nie? korang rasa pengetua kita tu bagi tak award nie kat aku? err macam tak je -.-'
korang mesti tertanya tanya, aku nie suruh korang bayangkan, dapat ke kan? hurmmm, aku baru je lepas check tadi. baru je sepuluh minit yang lalu




Haraf Maaf, Maklumat anda telah kami proses
Nama anda  tidak tersenarai dalam calon layak temuduga,
Kursus Perguruan Lepas Sijil Pelajaran Malaysia (KPLSPM) Ambilan Jun 2011 

lepas tengok je, aku pun terus lahh melompat lompat. yeay yeay yeay yeay !!! sebab aku tak pernah terfikir pun nak jadi cikgu ! dan tak rasa pun diri ini layak. so to my dearest ibu, i'm sooooo sorry !! bukan daku tak nak tapi dah diorang tak pilih anak ibu nie nak buat camne kan? sob sob T_T ecehh padahal dalam hati suka tak dapat =P

p/s ; sebenarnya, mungkin rezeki aku dekat tempat lain kan? siapa tau, rezeki ada di mana mana jee, just wait and see oke ! renung renungkan dan selamat beramal. toodles !



8 comments:

Aqilah Amran said...

betul tu, rezeki ada di mana-mana.. :)

diyanah dzai said...

yeahhh, betul betul ! tunggu jelah kan :)

red said...

saya pon tak pernah terfikir akan menjadi seorg pendidik... padahal dulu kaki ponteng dan nakal.. wakakaka

Nana said...

dinie :)
im following u!
rezeki d mne2 :)

diyanah dzai said...

red ; hehe, sama lahh :D tak pernah pun terfikir nak jadi cikgu.


nana ; oke, thanks ! yup, bukan rezeki aku kan. hope kau dapat scholarship ! ;D

فرح said...

saya pon lpasan spm juga , klao ckap nk jadi ckgu je sume mmber + family tergelak , takk benti benti . hhah .

فرح said...

sy pon lpasan spm juga . bila sy kata nk jd cikgu mmber ngan family msty t'gelak tak benti benti tao .
btw ---> suda follow !

diyanah dzai said...

haa, tu lah pasal ;) sadis betul kan. ohh thanks yee !