ganti tikar

Assalamualaikum

aku tau korang mesti suasana hari raya lagi kaannnn =) aku pun sama ouhh. rasa macam tak nak balik matriks je ahad nie. nak duduk rumah, nak pergi raya, nak kutip duit raya HAHA. nie pun baru je relax sebab dari pagi ramai bebenor yang datang rumah aku. sebagai gadis ayu aku pun merajinkan diri melayan, ececehh HAHA.

okayy back to topic. mesti korang tau kan ganti tikar nie apa kan, ehh aku bukan kata ganti tikar nie tau =P


actually, ganti tikar nie macam seorang jejaka kahwin dengan adik ipar dia bila isteri dia meninggal or bercerai. tapi aku rasa sekarang nie dah takde dah benda alahh nie sebab selalunya family yang aturkan benda nie kecuali lahh dia bercerai dengan wife dia sebab nak kahwin dengan adik ipar dia kan. dan selalunya jejaka yang kena kahwin dengan adik ipar. aku tak pernah dengar lagi dengan gadis kena kahwin dengan adik ipar. ada tak eyhh?

tapi aku rasa lahh kalau jejaka tu memang kematian isteri cehh pahal ayat baku nie -.- and dia tak mau kahwin lagi tapi mak dia nak jugak dia kahwin dengan adik ipar dia or dengan kata lain ganti tikar lahh kan. tak payah kot nak paksa paksa dia, kesian dia ouhh. HAHA ayat aku macam pernah kena je, pada hal aku rasa dalam family aku takde lagi lahh benda alahh nie.

p/s; kesian gadis yang kena paksa kahwin dengan abang ipar dia tu -.-'  mintak mintak tak kena dekat family aku or orang yang aku kenal lahh kan. toodles !



2 comments:

red said...

zaman skrg ade lagi ke perkahwinan yg dirancang oleh keluarga??? hehehe, slmt hari raye

diyanah dzai said...

ntahh, ada kott. selamat hari raya jugak =)