betul ke lelaki bertindik tak boleh jadi wali ?

 Assalamualaikum

hari nie, aku nak jadi ustazah lahh. HAHA aku main main jelahh, jangan amik serius pulak tau. benda nie dah lama aku cam musykil lah kan. sebab bila aku tanya orang jee betul ke lelaki yang bertindik tak boleh jadi wali? macam macam feedback yang aku dapat. aku just curious gila kot. nak tau sangat ! HAHA aku nak tau nie, untuk pengetahuan jelahh kan bukan pasal aku ada kawan kawan yang bertindik ke apa. alhamdulillah sekarang nie takde lah, tak tau lahh maybe one fine day nanti kan




nie dah tahap giga dah nie, HAHA aku gelak guling guling kot bila tengok gambar nie, macam mana lahh dia boleh terfikir nak buat lidah dia macam tu. tak sakit ke?



aku rasa dia nie dah gian nak bertindik sangat lahh. err, tak sakit ke haa? pelik bebenor jee. selama nie aku fikir kalau dah bertindik tu, memang tak boleh nak jadi wali ke imam untuk selama lamanya ! rupa rupanya, bila aku dah kaji dan selidik kan nie lahh feedback yang aku dapat

Bertindik adalah amalan wanita dan diharamkan lelaki meniru wanita. Melakukan perkara haram yang berterusan adalah perbuatan orang yang fasik.

Persoalannya adakah boleh menjadi makmum bagi imam yang fasik? Menurut imam nawawi sah solatnya cuma tidak digalakkan. Boleh azan dan boleh menjadi wali dengan syarat dia hendaklah membuang tindik tersebut terlebih dahulu.

Sebelum islam bertindik dan bertatu tidak ada hukumnya kerana ia hanya apply untuk orang Islam. Bila dia sudah masuk Islam, hendaklah dia membuang tindik tersebut.


p/s ; walaupun boleh diterima sebab dah dibuang tindik dan tatu tu, korang yang lelaki nie jangan nak pergi bertindik pulak yee !! HAHA. oke renung renung kan dan selamat beramal. toodles !

6 comments:

DaRk ViRusZ said...

perghhh..giler 1 bdn laki tu btindik..dasyat..

diyanah dzai said...

tu lah pasal. dah gian lah tu :)

c-tea said...

erk..lau betindik cam tu..camana nak hidup...ade gak yang betindik kat alat sulit..ni lagi menzalimi diri sendiri

diyanah dzai said...

aah ada gak yang bertindik kat situ, semalam baca. kalau bertindik dekat alat sulit nie, boleh mandul bagi lelaki lahh

.::kAmAliA::. said...

ee geli nya ! haha ! btw .followed ue (:

diyanah dzai said...

tau takpe, hehe. ehh, thanks ! :)