kembali pulang

Assalamualaikum

hari ketujuh puluh sembilan

hiyaa ! im back ! safely landed on 10th july, 4.50 pm ! yeaap sebulan dahh tak buat pape dekat blog nie, but aku dah tukar layout lepas 3 hari sampai Brighton dulu. at least i did something nice kan ;) ohh ya, sebulan je bercuti and now dah second day bertugas as bibik and tutor dekat rumah nie. ibu panggil balik, everytime skype je mesti ibu cakap 'takde orang nak gosokkan baju ibu, amni. takde siapa nak tolong kemas kemas rumah nie, kesian ibu terkejar kejar' see? aku adalah manusia terpenting dalam rumah nie and for sure lah aku memang bukan manusia yang buat kerja free of charge nie kihkihkih *gelak jahat* baru nak merasa puasa 20 hours dekat sana HAHA. baru nak beraya dengan along dekat sana, dah 2 tahun tak raya dengan along and abg azli :'(


ohh ya hari nie, 12th july. my ibu's birthdayyyy. see this is the reason kenapa aku balik awal *ceh padahal along dah muak tengok muka aku sebulan dekat sana* kehkehkeh =P HAPPY BIRTHDAY IBU !!! wish you happy always, and may Allah bless you. moga panjang umur dan sihat selalu. i love you and always do :') sorry sebab result matriks tak 4 flat tapi insyaAllah akan sedaya upaya cuba dapat masa degree nanti.

ohh ye, aku sekarang dalam mood sedih plus bengang sebab luggage aku yang beratnya 21 kg tak jumpa !! nasib baik barang barang yang kawan kawan aku pesan semua aku letak dalam hand luggage. kalau tak, naya je aku nak menjawab -.- masa sampai KLIA selasa lepas, aku excited gila tunggu bag sebab tak sabar nak balik rumah. sekali tu dah sejam aku tunggu sampai naik juling tengok bag bag lain berpusing aku tanya lah seorang jejaka kacak yang pakai blazer warna hijau.

aku : excuse me, nak tanya sikit. nie last round punya bag eyh? 
jejaka : aah, kenapa? bag cik takde ke?
aku : aahh takde, tapi kakak saya punya ada.
jejaka : kejap ye, saya check *senyum*

HAHA sempat lagi aku usha. sekali dah check tu, negatif ! bag aku tak dpt dijumpai dekat satu KLIA tu. apa lagi speechless wehh, tak pernah kena kot. terus mengalir air mata mahal aku nie hihi yelahh penat aku tawaf satu UK sebulan shopping, sekali takde barang barang tu mau tak nangis. masa buat report tu yang amek report aku pun jejaka kacak jugak. dia suruh aku solat hajat lah apa. pastu bila aku cakap aku guna mangga, dia boleh loyar buruk wehh. 'lahh dik, kenapa guna mangga. guna lah durian, baru susah sikit' ek elehh nasib baik kacak kehkeh =P aku nangis depan dia terus gelabah HAHA. lepas tu ayah call, masuk mode gedik plus manja mengadu dekat ayah. abang tu gelak je hihi. nak buat macam mana kan.

p/s : my bag still pending. Brunei and Dubai punya airport pun still tak respond maybe tengah cari bag aku kot. sebab aku transit dekat situ. waa barang aku -.- toodles !


No comments: